HONDA PÅ EN HEDRANDE ANDRAPLATS I VI BILÄGARES STORA KONSUMENT-UNDERSÖKNING AUTOINDEX
Bilen är visserligen den viktigaste delen av bilägandet – men verkstäderna och återförsäljarna är inte alls oviktiga. Ett bra bemötande hos säljaren kan få en bilköpare att stanna kvar hos samma märke länge.
![](/content/dam/local/sweden/Cars/autoindex2020.jpg/_jcr_content/renditions/c2.jpg)
![](/content/dam/local/sweden/Cars/autoindex_aug_2020_honda.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Svenska privatbilsägare har tyckt till om sina märkesåterförsäljare och poängsatt hela köpeprocessen. Betygen är omvandlade till indextal som teoretiskt kan variera från 0 till 1000 poäng och där 500 poäng är ett medelvärde. Bilägarna är generellt inte missnöjda men det skiljer en del i poäng mellan mest och minst nöjd.
I år hamnade Honda på en hedrande andraplats i kategorin ”Försäljning”.
Läs mer
*Källa: Loyalty Group och Vi Bilägares AutoIndex 2020.