Bilen som visas är en Honda CR-V 2.0 i-MMD fullhybrid Advance i Canyon River Blue Metallic – Ekonomi och utsläppssiffror: (WLTP*, blandad körning) Bränsleförbrukning 6,7 (l/100 km), CO2 151 (g/km).
Bilen som visas är en Honda CR-V 2.0 i-MMD laddhybrid Advance Tech i Diamond Dust Pearl – Ekonomi och utsläppssiffror: (WLTP**) viktad sammanlagt 0,8 (l/100 km), CO2 viktat 18,0 (g/km). Elektrisk energiförbrukning sammanvägd: 15,6 kWh/100 km. Siffrorna är hämtade från EU-reglerade laboratorietestresultat och är endast avsedda för jämförelse och avviker eventuellt från faktisk körning.
+ Indikativa laddningstider visas, för jämförelse. Den inbyggda laddaren i CR-V PHEV är av enfastyp och har en maximal laddningskapacitet på 6,8 kW. En laddning från 0–100 % tar cirka 2,5 timmar med en AC-laddare på min. 6,8 kW (32 A) och 7,7 timmar med ett hushållsuttag på en 2,3 kW (10 A) under optimala förhållanden, exempelvis en temperatur på runt 25 °C. Faktiska laddningstider kan variera beroende på olika faktorer: inklusive ålder, typ, laddningskapacitet, skick och temperatur för laddningsenheten och batteriet, max laddningshastighet för fordonet och laddningspunkten, startladdning och miljöförhållanden såsom utomhustemperaturen vid användningsstället och strömstyrkan och spänningen som är tillgänglig på laddningsplatsen. Laddningstiderna kan vara längre vid lägre temperaturer och om batteritemperaturen aktiverar skyddsmekanismer. Du kan bara ladda ett fordons batteri med den maximala laddningshastighet som fordonet klarar. Tiden det tar att ladda kommer också att begränsas av den maximala laddningshastigheten för den laddningsplats du använder.