Återkallelser av produkter och uppdateringar

Vi ser till att du får veta allt nytt som du behöver veta om Honda.

Bortsett från eventuella risker kring säkerheten, förbättrar återkallelser och produktuppdateringar också kvaliteten i det långa loppet samt din upplevelse som ägare till en Honda. Därför rekommenderar vi starkt att du får jobbet gjort. Vi rekommenderar att du alltid kontaktar din Honda-återförsäljare om du vill veta mer om eventuellt återkallat arbete, samt att du håller ögonen öppna efter regelbundna uppdateringar på den här sidan.

Vad är en återkallelse?

En återkallelse meddelas eftersom tillverkaren befarar defekter som potentiellt kan påverka säkerheten. Detta kan bero på en funktion, designen eller fordonskonstruktionen, vilket kan utgöra stor risk för personskada på förare, passagerare eller övriga trafikanter.

Vad är en produktuppdatering?

Säkerheten är inte beroende av produktuppdateringar. Eftersom tekniken hela tiden utvecklas finns det tillfällen då tillverkaren utvecklar nya komponenter eller processer som bidrar till en generell förbättring av fordonets kvalitet.

Online-kontroll

Fyll i formuläret nedan för att se om det finns något oåtgärdat arbete eller någon produktinformation om din bil. För mer information om vår integritetspolicy, klicka på länken i sidfoten nedan.

Ange ditt chassinummer

Kan inte hämta data.

Det finns för närvarande ingen aktiv återkallelse/uppdatering för detta fordon. När det gäller importerade fordon, se nedan:

Chassinummer

Ett chassinummer unikt för din bil (VIN). Detta finns i ditt V5-registreringsdokument och präglat på en metallplatta i motorrummet.

Online-kontroll – sammanfattning för ditt fordon

Chassinummer:

Det finns en oåtgärdad återkallelse/uppdatering för fordonet:

    Skriv ut den här sidan, kontakta din auktoriserade Honda-återförsäljare och boka tid för kostnadsfri reparation.

    Hitta din Honda-återförsäljare

    Kontrollera ett annat fordon

    Obs! Resultaten som presenteras här baseras på information från vårt servicenätverk. Vi kommer alltid att meddela dig via brev om det finns några framtida uppdateringar och/eller återkallelser som gäller för ditt fordon. Men vi rekommenderar även att du använder den här sidan för att kontrollera ditt fordon regelbundet. Om fordonet har importerats till Europa, kanske våra register inte visar om det behövs en återkallning/uppdatering. Kontakta din lokala Honda-återförsäljare eller ring Honda direkt på 0771-180 410.