CR-V
Vår familje-SUV med mest premiumkänsla hittills.
Just nu vinterhjul och 5 års trygghet på köpet!
CR-V PHEV företagsleasing från 4 814 kr/mån
Nya CR-V är djärv och imponerande, med nya nivåer av prestanda, säkerhet och komfort. Finns som fullhybrid och laddhybrid.
Utforska de yttre egenskaperna hos CR-V
En djärv, imponerande look Med helt ny design.
Omedelbart igenkännbar Med signaturbakljus
Panoramatak i glas Fyller kupén med ljus
- Crystal Black Pearl Standard
- Premium Crystal Red Metallic 12 000 kr
- Platinum White Pearl 12 000 kr
- Diamond Dust Pearl Standard
- Canyon River Blue Metallic 12 000 kr
- Gold Titan Metallic (endast PHEV) 12 000 kr
Utforska interiören i CV-V
Ren och modern instrumentpanel Med intuitivt utplacerade reglage och ett brett synfält
Uppvärmda läder- och konstlädersäten fram och bak På utvalda utrustningsnivåer, med kylfunktion i framsätena
Skjut- och fällbara baksäten Extra benutrymme och komfort på längre resor
- Svart läder - standard Standard
Val av självladdande fullhybrid eller laddhybrid
Maximal uteffekt
184 hk
Maximalt vridmoment
335 Nm
Jämn och följsam acceleration (0–100 km/h från)
9 sek
Intelligent hybridteknik
Eldrift
Tar kraften enbart från batteriet, ger en omedelbar respons med EV-liknande ljudnivå.
Hybriddrift
Förbränningsmotorn driver generatormotorn som driver bilen. Bra prestanda, låga utsläpp och lång räckvidd är kännetecknen för hybriddrift.
Regenerativ bromsning
Tar vara på överskottsenergi och lagrar den i batteriet för senare användning.
Morgondagens teknik, idag
Head Up-display
Se viktig information utan att ta blicken från vägen.
Omslutande ljudbild
Med 12 Bose-högtalare i utvalda utrustningsnivåer.
Funktion för automatisk parkering
Honda Parking Pilot sköter parkeringen åt dig. †
360-graders säkerhet
Vi presenterar vårt mest avancerade säkerhetssystem hittills. Honda SENSING 360, tillgängligt i alla utrustningsnivåer, utökar det befintliga Honda SENSING-området till att täcka 360 grader runt bilen. Med nya funktioner som Aktiv filbytesassistent, Varning för korsande trafik fram, Kurvtagningsassistent och mer.
Ytterligare säkerhetsfunktioner
CR-V är utrustad med ytterligare kameror i utvalda utrustningsnivåer som utgör ett Multivykamerasystem som utökar din sikt till vad som finns framför, bredvid och bakom ditt fordon under olika förhållanden när du manövrerar.
Adaptiv helljusutbredning i utvalda utrustningsnivåer i nya CR-V justerar automatiskt strålkastarnas ljusutbredning så att du kan se vägen framför dig utan att blända andra.
Vilken CR-V är rätt för just dig?
-
Vinterhjul och 5 års Trygghetspaket på köpet
Självladdande – Du behöver inte ladda själv
Bränsleekonomi från 5,9 liter per 100 km
Utmärkt för stadskörning och pendling
-
Vinterhjul och 5 års Trygghetspaket på köpet
Toppversionen Advance Tech med all tänkbar utrustning
Lätt att ladda hemma eller på en offentlig laddplats
Utsläppsfri räckvidd på upp till 81 km i EV-läge
Ultralåga utsläpp från 18g/km CO2*
Stort batteri för längre pendlingar
-
Vinterhjul och 5 års Trygghetspaket på köpet
Självladdande – Du behöver inte ladda själv
Bränsleekonomi från 5,9 liter per 100 km
Sofistikerad design
Bilen som visas är en Honda CR-V 2.0 i-MMD fullhybrid Advance i Canyon River Blue Metallic – Ekonomi och utsläppssiffror: (WLTP*, blandad körning) Bränsleförbrukning 6,7 (l/100 km), CO2 151 (g/km).
Bilen som visas är en Honda CR-V 2.0 i-MMD laddhybrid Advance Tech i Diamond Dust Pearl – Ekonomi och utsläppssiffror: (WLTP**) viktad sammanlagt 0,8 (l/100 km), CO2 viktat 18,0 (g/km). Elektrisk energiförbrukning sammanvägd: 15,6 kWh/100 km. Siffrorna är hämtade från EU-reglerade laboratorietestresultat och är endast avsedda för jämförelse och avviker eventuellt från faktisk körning.
+ Indikativa laddningstider visas, för jämförelse. Den inbyggda laddaren i CR-V PHEV är av enfastyp och har en maximal laddningskapacitet på 6,8 kW. En laddning från 0–100 % tar cirka 2,5 timmar med en AC-laddare på min. 6,8 kW (32 A) och 7,7 timmar med ett hushållsuttag på en 2,3 kW (10 A) under optimala förhållanden, exempelvis en temperatur på runt 25 °C. Faktiska laddningstider kan variera beroende på olika faktorer: inklusive ålder, typ, laddningskapacitet, skick och temperatur för laddningsenheten och batteriet, max laddningshastighet för fordonet och laddningspunkten, startladdning och miljöförhållanden såsom utomhustemperaturen vid användningsstället och strömstyrkan och spänningen som är tillgänglig på laddningsplatsen. Laddningstiderna kan vara längre vid lägre temperaturer och om batteritemperaturen aktiverar skyddsmekanismer. Du kan bara ladda ett fordons batteri med den maximala laddningshastighet som fordonet klarar. Tiden det tar att ladda kommer också att begränsas av den maximala laddningshastigheten för den laddningsplats du använder.
Bränsleförbrukning Jazz e:HEV (l/100 km): blandad körning 4,5 – 4,8. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 102 – 108.
Bränsleförbrukning Civic e:HEV (l/100 km): blandad körning 4,7 – 5,0. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 108 – 114.
Bränsleförbrukning HR-V e:HEV (l/100 km): blandad körning 5,4. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 122.
Bränsleförbrukning ZR-V e:HEV (l/100 km): blandad körning 5,7 – 5,8. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 130 -132.
Förbrukning e:Ny1 (kWh/100 km): blandad körning 18,2. CO2-ustläpp i g/km: 0. Elektrisk räckvidd: upp till 412 km.
Bränsleförbrukning CR-V e:PHEV (l/100 km): viktad förbrukning, blandad körning 0,8. Strömförbrukning viktad, blandad körning: 15,6 kWh. CO2-utsläpp i g/km, viktad, blandad körning: 18. Elektrisk räckvidd: upp till 81 km.
Bränsleförbrukning CR-V e:HEV 2WD (l/100 km): blandad körning 5,9. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 134.
Bränsleförbrukning CR-V e:HEV AWD (l/100 km): blandad körning 6,7. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 151.
Bränsleförbrukning Civic Type-R (l/100 km): blandad körning 8,2. CO2-utsläpp i g/km: blandad körning 186.
(Alla värden enligt 1999/94/EG)
Extrautrustning som inte framgår i de modeller som annonseras här kan leda till en förändring av tjänstevikten, vilket påverkar toppfart, accelerationstid, bränsleförbrukning och CO2-utsläpp. Ett fordons bränsle- eller strömförbrukning och CO2-utsläpp beror dock inte bara på fordonets effektiva användning av bränsle/ström, utan påverkas även av körbeteende och icke-tekniska faktorer, såsom miljöpåverkan, väg- och trafikförhållanden samt fordonets skick.