Största nyheten hos Honda på årets motormässa i Paris är förstås att det finns en produktionsklar hybrid-SUV, den första SUV-modell som Honda har klar för den europeiska marknaden. De färska officiella siffrorna för bilens bränsleekonomi och utsläpp visar att nya CR-V Hybrid klarat koldioxidutsläpp på 120 g/km och en genomsnittlig bränsleförbrukning på 5,3 l/100 km (53,3 mpg). Siffrorna gäller den framhjulsdrivna modellen med bensin-elektrisk motor på 184 hästkrafter. Den fyrhjulsdrivna modellen har koldioxidutsläpp på 126 g/km och drar i genomsnitt 5,5 l/100 km (51,4 mpg). Siffrorna gäller för den kombinerade cykeln i den reviderade NEDC-provningen. Bilens utsläpp är certifierade med den nya typen av godkännandeprocedur som kallas WLTP.
Till skillnad från laddhybrider som behöver laddas för att kunna köras med eldrift har Honda CR-V Hybrid ett eget, sinnrikt system. Hondas i-MMD-teknik gör att bilen automatiskt växlar mellan tre körlägen – EV-drift, hybriddrift och bensinmotordrift – för att optimera prestanda och effektivitet.
På Parismässan visade Honda även upp nya uppgraderade modellen av Honda HR-V, en specialdesignad och mangainspirerad Civic Type R, Formel 1-bilen Scuderia Toro Rosso STR13 och tävlingsbilen NSX GT3. Mässan hölls den 4-14 oktober.