Honda tar första plats för fjärde året i rad bland märkesverkstäder

Svenskar som äger privata bilar av årsmodell 2016 till 2019 har tyckt till om sina märkesverkstäder och för fjärde året i rad hamnar Honda på första plats i Vi Bilägares årliga AutoIndex-undersökning.

den 16 september 2020

Honda vann även i år verkstadsdelen i AutoIndex med god marginal. Den årliga bilkonsumentundersökningen visar att bilägarna har högt förtroende för sin verkstad och sin servicetekniker. Generös hantering av garantiärenden och personligt kundbemötande får höga betyg av bilägarna.

 

– Vi är naturligtvis väldigt glada över att Honda även i år toppar listan över märkesverkstäder. Vi vet att våra Hondaägare har höga förväntningar. Vi har en bra dialog med våra verkstäder och har en positiv syn på hur vi tillsammans kan hjälpa våra bilägare på bästa sätt, säger Lars Persson, servicemarknadschef för Honda Sverige.

Frågorna i undersökningen handlar bland annat om hur själva bilen upplevs och hur man blir bemött i bilhallen och i verkstadens kundmottagning, samt hur bra verkstaden är på att felsöka, reparera, hålla avtalade tider och priser.

Honda har i dag 20 återförsäljare och 43 auktoriserade märkesverkstäder i hela landet.

 

Om AutoIndex

Sveriges största bilkonsumentundersökning AutoIndex görs årligen av tidningen Vi Bilägare där svenska bilägare får svara på frågor om sitt bilägande och hur de upplever både produkt som återförsäljare och verkstad.

Läs mer om Autoindex här

Läs mer

Loyalty Group

Vi bilägare

Tidigare artiklar och resultat från Autoindex

Honda på första plats när svenska ägare tycker till om bränsleförbrukningen

Honda på andra plats när svenska bilägare tycker till om sitt bilinnehav

Honda på andra plats när svenska bilägare tycker till om försäljning