Hondas elladdare för hemmet heter Power Charger. Systemet kan monteras på väggen eller stå på en fristående sockel. Med enfas är den maximala uteffekten 7,4 kW och med trefas hela 22 kW.
Honda har även tänkt på alla som bor i lägenhet och inte har garageplats utan parkerar bilen på gatan. Tillsammans med Ubitricity har företaget utvecklat en laddningslösning för stadsmiljö. Tekniken gör det möjligt att installera laddningspunkter i lyktstolpar. En speciell kabel med en mobil mätare gör det möjligt att länka laddningskostnaden till kundens tariff för att slippa behovet av avtal med flera leverantörer. Lösningen går under namnet Ubitricity Urban Charging.
Power Manager är en tredje lösning som Honda utvecklar. Det är ett dubbelriktat laddningssystem. Det gör det möjligt att ansluta en elbil till det vanliga elnätet för att antingen ladda bilens batteri eller låta energin flöda tillbaka till elnätet. På så sätt kan fordonets batteri laddas när belastningen på nätet är lägre och energin som finns lagrad i batteriet kan också förse elnätet med mer el i perioder av stor efterfrågan.
I och med lanseringen av Honda e, det vill säga under 2020, kommer Honda att tillhandahålla sin första kommersiella energitjänst. Lanseringen sker först i Storbritannien och Tyskland, lansering på övriga europeiska marknaden sker senare.