Svenskar som äger bilar privat och som är av årsmodell 2016-2019 har tyckt till om sina märkesverkstäder i Vi Bilägares årliga bilkonsumentundersökning AutoIndex. Det är fjärde året i rad som Honda kniper förstaplatsen och det med god marginal. Undersökningen visar att bilägarna har högt förtroende för sin verkstad och sin servicetekniker. Generös hantering av garantiärenden och personligt kundbemötande får höga betyg av bilägarna.
Frågorna i undersökningen handlar bland annat om hur själva bilen upplevs, hur man blir bemött i bilhallen och i verkstadens kundmottagning samt hur bra verkstaden är på att felsöka, reparera, hålla avtalade tider och priser. Honda har i dag 20 återförsäljare och 43 auktoriserade märkesverkstäder i hela landet.
– Vi är väldigt glada över att Honda även i år toppar listan över märkesverkstäder. Vi vet att våra Hondaägare har höga förväntningar. Vi har en bra dialog med våra verkstäder och en positiv syn på hur vi tillsammans kan hjälpa våra bilägare på bästa sätt, säger Lars Persson, servicemarknadschef för Honda Sverige.