2003-2004: Nya höjder med HondaJet
Även 2003 började lovande och det största intresset knöts till lanseringen av nya Accord. Den lanserades både som sedan och herrgårdsvagn (Accord Tourer) och var en mycket medveten uppgradering av bilmodellen till premiumklassen. Recensioner i motorpressen visade att Honda lyckats med sin målsättning för nya Accord.
Efter ett intensivt utvecklingsarbete som påbörjades i mitten av 1980-talet var det i december 2003 dags för jungfruturen för HondaJet över North Carolina i USA. En uppvisning som tydligt visar bredden på Hondas forsknings- och utvecklingsarbete.
Som i många andra fall har Honda hittat unika innovationer och en tydlig skillnad mellan HondaJet och andra jetplan är placeringen av motorerna som sitter ovanpå vingarna istället för under. Tack vare den och flera andra lösningar har HondaJet högre marschfart, lägre bränsleförbrukning och bättre utrymmen i kabinen än jämförbara affärsjetplan.
Intresset för den helt nya sjunde generationen av Accord accelererade under 2004 och modellen hade bra draghjälp av reklamfilmen "The Cog". Det tog engelska reklambyrån Wieden & Kennedy fem månader och 606 tagningar att få ihop 85 olika delar av Accord och bilda en facinerande dominokedja. "The Cog" skapade reklamhistoria och filmen resulterade i bland annat flera internationella reklampriser.
Prisregn blev det även i tävlingen International Engine of the Year där motorerna i S2000, Insight och Civic IMA belönades som bäst i sina motorklasser.
I Formel 1 gjorde BAR-Honda en lysande säsong och kom tvåa i konstruktörs-VM efter Ferrari. Hondas förare Jenson Button körde in på tio pallplatser varav fyra andraplatser. Det placerade Button på en sammanlagd tredjeplats i förar-VM och yrvädret Takuma Sato tog in sig på en åttondeplats. I amerikanska Indy Racing Leauge kom Honda-förare etta, två och trea och redan långt innan säsongen var slut stod det klart att Honda skulle segra i konstruktörsmästerskapet före Toyota och Chevrolet.
I egenskap av världens största motortillverkare satte Honda ett nytt prydligt rekord med sammanlagt 19,6 miljoner tillverkade enheter vilket var en ökning med 18 procent jämfört med året innan.
- 1948–1957: Företaget grundas
- 1958–1967: "You meet the nicest..."
- 1968–1977: Första superbiken
- 1978–1987: Racingframgångar
- 1988–1997: 10 miljoner Civic
- 1998–2000: Hondas första världsbil
- 2001–2002: Hybriden gör intåg
- 2003–2004: Nya höjder med HondaJet
- 2005: En diesel värd att älska
- 2006–2007: Tummen upp för nya CR-V och Civic 5d
- 2008–2010: Hybridmodeller dominerar nyhetsflödet