Återkallelser och uppdateringar
Bortsett från eventuella säkerhetsproblem, förbättrar återkallelser och produktuppdateringar också den långsiktiga kvaliteten på våra produkter och din upplevelse av att äga en Honda. Därför rekommenderar vi starkt att du får jobbet gjort. Vi rekommenderar alltid att du hör med din Honda-återförsäljare om du vill veta mer om eventuella återkallelsearbeten som behöver utföras, och att du går in på den här sidan regelbundet.
Vad är en återkallelse?
En återkallelse publiceras eftersom en tillverkare bekymrar sig över ett potentiellt fel som är säkerhetsrelaterat. Detta kan bero på en produkts funktion, design eller konstruktion, som kan orsaka betydande risk för skada på användaren.
Vad är en produktuppdatering?
Produktuppdateringar är inte säkerhetsrelaterade. Allt eftersom tekniken förbättras kan det finnas tillfällen då en tillverkare har utvecklat nya komponenter eller processer som bidrar till att förbättra den övergripande kvaliteten på en produkt.
Online-kontroll
Fyll i formuläret nedan för att kontrollera om det finns någon information om utestående återkallelser eller produktuppdateringar för din produkt. Om du vill ha information om vår sekretesspolicy klickar du på länken i sidfoten nedan.