Återkallelser och uppdateringar

Bortsett från eventuella säkerhetsproblem, förbättrar återkallelser och produktuppdateringar också den långsiktiga kvaliteten på våra produkter och din upplevelse av att äga en Honda. Därför rekommenderar vi starkt att du får jobbet gjort. Vi rekommenderar alltid att du hör med din Honda-återförsäljare om du vill veta mer om eventuella återkallelsearbeten som behöver utföras, och att du går in på den här sidan regelbundet.

Vad är en återkallelse?

En återkallelse publiceras eftersom en tillverkare bekymrar sig över ett potentiellt fel som är säkerhetsrelaterat. Detta kan bero på en produkts funktion, design eller konstruktion, som kan orsaka betydande risk för skada på användaren.

Vad är en produktuppdatering?

Produktuppdateringar är inte säkerhetsrelaterade. Allt eftersom tekniken förbättras kan det finnas tillfällen då en tillverkare har utvecklat nya komponenter eller processer som bidrar till att förbättra den övergripande kvaliteten på en produkt.

Online-kontroll

Fyll i formuläret nedan för att kontrollera om det finns någon information om utestående återkallelser eller produktuppdateringar för din produkt. Om du vill ha information om vår sekretesspolicy klickar du på länken i sidfoten nedan.

Ange din PIN-kod

Det går inte att hämta data.

PIN

Ett unikt PIN-nummer för (serienummer) din produkt – t.ex. HAMF-1000001

Online-kontroll

PIN:

Det finns en utestående återkallelse/uppdatering

    Kontakta din återförsäljare

    KONTAKTA ÅTERFÖRSÄLJARE

    Det finns för närvarande inga aktiva återkallelser/uppdateringar

    Kontrollera igen

    Observera: De resultat som presenteras här baseras på information från vårt servicenätverk. Vi kommer alltid att meddela dig per brev om det finns några framtida uppdateringar och/eller återkallelser som gäller för din produkt. Vi rekommenderar dock även att du regelbundet går till den här sidan för att kontrollera din produkt. För att bekräfta, kontakta din lokala Honda-återförsäljare eller Honda direkt på +46 (0)40 600 23 00.