Återkallelse och produktuppdatering

Här kan du undersöka om det finns några aktuella produktuppdateringar eller besked om återkallelse för just din Honda.

Vad är en återkallelse?

En återkallelse tillkännages för att tillverkaren vill vara säker på att eventuella konstruktionsfel eller fabrikationsfel inte ska påverka bilens beteende och därmed förare, passagerare och medtrafikanters säkerhet.

Vad är en produktuppdatering?

Produktuppdateringar har inte med bilens säkerhet att göra. I takt med att bilarna utvecklas och utrustas med ny teknik, vill tillverkaren se till att även den befintliga modellparken, i den mån det är tekniskt möjligt, kan ta del av nyheter som höjer bilens driftsäkerhet samt kvalitet.

Återkallelse är nödvändigt för en fungerande trafiksäkerhet och det är därför ett krav att bilägaren lämnar in sitt fordon till en auktoriserad Honda-återförsäljare. Produktuppdatering är en möjlighet som vi starkt rekommenderar för att höja bilens kvalitativa egenskaper och ägarens upplevelse.

Både återkallelse och produktuppdatering är givetvis kostnadsfria för dig som kund.

Kontrollera själv

Vill du uppdatera ditt navigationssystem? Kontakta din lokala Honda återförsäljare eller gå direkt till webbshoppen.