Honda assistans – ett telefonsamtal bort

Om du skulle råka ut för ett tekniskt haveri ser Honda assistans till att du snabbt och smidigt kan fortsätta din resa oberoende av var i Europa du befinner dig.

Här når du Honda Assistans

020-20 20 28 (om du ringer inom Sverige)
+46 31 20 20 28 (om du befinner dig utomlands)

 

 

Honda vägassistans

Honda vägassistans gäller för nya Honda-bilar som säljs i Sverige i tre år från första registreringsdag.

Assistansen kan för bilar äldre än tre år löpande förlängas med ett år åt gången upp tills det att bilen är 15 år. Detta under förutsättning att bilen är svenskregistrerad och genomgått den årliga servicen hos en av våra auktoriserade verkstäder. Så det enda du behöver göra för att få gratis vägassistans är att ge din bil regelbunden service hos en auktoriserad Honda-verkstad!

Följande är exempel på vad som kan ingå i Honda Assistans. För mer information och fullständiga villkor kan du ladda ned broschyren via länken nedan.

 
  • Reparation på plats vid mindre skador (som går att åtgärda under en timmes arbete)
  • Bogsering till närmaste auktoriserade återförsäljare om felet inte går att åtgärda direkt
  • Hyrbil
  • Övernattning på hotell
  • Hjälp att fortsätta resan för förare och passagerare
  • Hjälp att ta sig hem för förare och passagerare
  • Hjälp till hämtning av bilen som behöver repareras
  • Reservdelsleverans – om reservdelar som behövs för reparationen inte finns i den verkstad där bilen lämnats in, tar Honda Assistans hand om leveransen dit.

Assistanstjänsten kan vara till stor hjälp om olyckan är framme. För oss på Honda är det självklart att våra kunder alltid skall kunna fortsätta sin resa på ett snabbt och enkelt sätt.

Trevlig resa!

 

PS. Vid krock, inbrott eller andra skador orsakade av utomstående faktorer hjälper självfallet Honda Assistans till, men då får du betala för erhållna tjänster (till exempel hotell, biljetter, bogsering mm).

Ladda ner broschyren om Honda Assistans här