Honda förvandlar sina produkter genom fingerfärdighet

Hondas senaste varumärkeskampanj genomsyras av nyfikenhet.

den 12 juli 2013

Kampanjen

Kampanjen fokuserar på den utmanande anda som har gjort Honda till världens största motortillverkare.

Det är tack vare denna framåtsträvande och nyskapande inställning som Honda har utvecklat inte bara bilar och motorcyklar utan även båtmotorer, fyrhjulingar, robotgräsklippare, HondaJet och den humanoida roboten ASIMO.

I filmen ser vi en ingenjörs nyfikna händer som med stor fingerfärdighet omvandlar en Honda-produkt till en annan, och en annan, och en annan... Genom denna förvandlingsprocess får tittaren en överblick över Hondas största bedrifter:

  • Filmen innehåller en del historiska återblickar, bl a till 2RC143, den första Honda-motorcykeln som vann TT-tävlingen på Isle of Man.
  • Andra delar fokuserar på aktuella produkter som robotgräsklipparen Miimo och CR-V.
  • Ljuset riktas också mot Hondas innovativa tekniker, bl a NSX-konceptet, ASIMO och bilen FCX Clarity, som inte släpper ut något annat än rent vatten.

-       Vi är väldigt entusiastiska över denna kampanj eftersom den uppmärksammar och ger liv åt alla fantastiska produkter som vårt företag har tillverkat under de senaste 65 åren och som har gjort oss till världens största motortillverkare. Honda har mycket att vara stolta över och många historier att berätta. Vi vill skrika för full hals! säger Mikael Comrin, Försäljningschef för Honda Power Equipment Sverige.

Chris Lapham och Aaron McGurk, det kreativa teamet från reklambyrån Wieden + Kennedy London:

”'The Power of Dreams' fortsätter att leda Honda framåt mot nya kunskaper och tekniker. Ibland kan det dock vara bra att tittat bakåt också. Då ser man nämligen hur Honda har kommit dit de är idag tack vare nyfikenhet. Man ser också vart de är på väg.”