CR-V-prestanda

Framåt

Prestanda som trotsar matematiken. Den pigga nya 1,6-liters dieseln ger mer effekt ur samma motorstorlek.

Scrolla

Vill du ha lift?

Trekvartsvy framifrån av Honda CR-V.

Sätt dig bakom ratten i nya CR-V och upptäck de senaste Honda innovationerna som kommer att lyfta din körupplevelse – och ditt humör – till nya höjder.

Kör smartare

CR-V klarar några av de svåraste vägförhållandena.

Sidobild av Honda CR-V med bild på framhjulsdrift.

Normala körförhållanden och tvåhjulsdrift i full gång.

Effektfull ekonomi

Vi har tänkt noga på hur du använder fyrhjulsdriften. Med vårt innovativa fyrhjulsdriftsystem får du bättre bränsleekonomi eftersom den bara aktiveras fullt ut när hjulhastighetssensorerna känner av att du tappar greppet. På så sätt får du maximalt grepp när du behöver det utan att du slösar bränsle i onödan när det inte behövs.

Var säker

Optimal drivning, stabilitet och manöverbarhet är inbyggda i hela CR-V-serien. Detta beror på att de som standard har vårt innovativa Vehicle Stability Assist-system (VSA), vilket inkluderar flera avancerade drivsystem som gör vägen litet säkrare.

Fågelvy av Honda CR-V med bild på VSA.

Vehicle Stability Assist-systemet (VSA) förbättrar drivning, stabilitet och manöverbarhet.

Sidobild av Honda CR-V med bild på framhjulsdrift.

På grövre terräng aktiveras fyrhjulsdriften.

Kraft som inte kostar skjortan

Vår nya 1.6 i-DETEC är inte bara kraftfullare utan också mer effektiv – och har den senaste Earth Dreams teknologin.

Den nya 1.6 i-DTEC motorn finns till alla fyrhjulsdrivna CR-V, med 160 hk och 350 Nm vridmoment och CO2 utsläpp så lågt som 129 g/km med manuell växellåda och 134 g/km med automatlåda. Det betyder mer effekt och vridmoment när du behöver det – utan att påverka ekonomin.

Framtidens motor

Du behöver inte offra effekten för ekonomin.

Vårt mål är att uppskatta glädjen med att köra och samtidigt skydda planeten. Vi kallar det Earth Dreams. Den är verkligen framtidens motor då den kombinerar optimal ekonomi med en dynamisk körupplevelse.

Närbild på Honda Earth Dreams logotyp.

Vad driver dig?

Välj två- eller fyrhjulsdrift – och gör den till din

Tvåhjulsdrift

Tack vare några smarta bränslebesparande teknologier levererar den tvåhjulsdrivna versionen av CR-V 300 Nm vridmoment har ett CO2-utsläpp på bara 119 g/km*. Den finns med sexväxlad manuell växellåda.

Fyrhjulsdrift

Om du ofta kör långa sträckor och vill ha god ekonomi för den typen av körning ska du titta på i-DTEC-dieselmotorn. Den fyrhjulsdrivna modellen kommer med manuell växellåda med sex växlar och automatlåda med nio växlar.

¹Siffrorna för bränsleekonomi är hämtade från officiella, EU-reglerade laboratorietester och är endast avsedda för jämförelse och avspeglar inte med säkerhet resultaten från körning i trafik.

 

 

CR-V bild rakt framifrån. Motorillustration.
Motor
Max effekt
Blandad bränsleförbrukning*
CO₂-utsläpp
Tvåhjulsdrift
  • 1.6
  • Manuell
  • Diesel
120 hk vid 4 000 v/min 4,4–4,5 l/100 km 115-119 g/km
  • 2.0
  • Manuell
  • Bensin
155 hk vid 6 500 v/min 7,2 l/100 km 168 g/km
Fyrhjulsdrift
  • 1.6
  • Manuell
  • Diesel
160 hk vid 4 000 v/min 4,9–5,1 l/100 km 129-133 g/km
  • 1.6
  • Automat
  • Diesel
160 hk vid 4 000 v/min 5,1–5,3 l/100 km 134-139 g/km
  • 2.0
  • Manuell
  • Bensin
155 hk vid 6 500 v/min 7,4–7,6 l/100 km 173-177 g/km
  • 2.0
  • Automat
  • Bensin
155 hk vid 6 500 v/min 7,5–7,7 l/100 km 175–179 g/km

Den rätta kraftbalansen

Kraft plus ekonomi är lika med perfekta prestanda.

Ny 9-växlad transmission

Vi har också introducerat möjligheten att välja en ny 9-växlad automatlåda till vår avancerade 1,6-liters diesel. Nio växlar innebär att rätt utväxling alltid finns tillgänglig vilket gör acceleration och deceleration mjukare samt att motorns gensvar och ekonomi maximeras samtidigt som utsläppen reduceras.

Verklig effektivitet

Våra 1.6 i-DTEC dieselmotorer ger dig en finstämd balans mellan prestanda och effektivitet. Med 120 hk i den tvåhjulsdrivna versionen och 160 hk i den fyrhjulsdrivna versionen och med 350 Nm vridmoment och CO2 utsläpp så lågt som 115 g/km ger de en lättare känsla och kvickare körning än andra dieslar.

Närbild på Honda CR-V växelspak.
Trekvartsvy framifrån av Honda CR-V. Bergs-/stadsområde.

155 hk 2.0 i-VTEC bensinmotorn har variabla kamtider och elektronisk lyftkontroll för optimerad effekt på höga varvtal och bränsleekonomi på låga varvtal. Den finns med en 5-växlad automatlåda med fyrhjulsdrift eller med en 6-växlad manuell växellåda med två- eller fyrhjulsdrift.

Se hur du sparar

Eco Assist hjälper dig att köra effektivare.

Econ-knappen ställer om CR-V:s system till utmärkt bränsleekonomi – och ett av de lägsta CO2-utsläppen som finns (från endast 119 g/km). På CR-V:s instrumentbräda ser du dessutom när du kör ekonomiskt eftersom färgen ändras från blått till grönt. Med tiden lär du dig att köra mer bränsleeffektivt, så att du inte behöver tanka lika ofta.

Närbild på Honda CR-V eco-knapp.

Avancerat skydd

Det viktigaste med en Honda? Människorna inne i den. Och vår senaste CR-V har lyft din säkerhet till ännu högre nivåer.

Utrustning som Aktivt City-bromssystem – standard i Comfort utrustningsnivå – som övervakar trafiken framför din bil och varnar för en frontalkrock vilket ger dig tid att reagera. Och så har vi vår filbytesvarnare som varnar om du glider över i en annan fil. Och för att hålla dig ännu säkrare har vi frontalkrocksvarnaren som övervakar området runt din bil för att hjälpa dig att undvika kollisioner

Närbild på Honda CR-V LKAS knappar och i-MID skärm.
Honda Civic 5D med LKAS illustration

Den snabbaste CR-V:n hittills

Bakom snygg design arbetar komplex säkerhetsingenjörskonst i CR-V, som för första gången har fått fem stjärnor i Euro-NCAP.

Fågelvy av Honda CR-V visande en sprängskiss av bilen.

Smart skydd

Ett whiplashminimerande system absorberar några av passagerarnas påkänningar under en kollision, och hjälper till att minimera följderna av en whiplashskada.

Intelligenta krockkuddar

De främre krockkuddarna löser ut i två steg och anpassas till kollisionens allvarlighetsgrad. Sidokrockgardiner skyddar förare och passagerare vid en sidokollision.

Rörelseadaptiv elektrisk servostyrning (MA-EPS)

Ett system som upptäcker instabilitet under hala förhållanden såväl vid kurvtagning som vid bromsning och automatiskt får föraren att styra i rätt riktning.

Nödstoppsystem (ESS)

Detta aktiverar automatiskt broms- och varningsblinkersen när det upptäcker en panikbromsning och varnar bakomvarande fordon om att bilen bromsar hårt.

Säkert även för fotgängare

Fronten på CR-V är utformad för att hjälpa till att absorbera energin i händelse av kollision med en fotgängare.

Tillbaka till huvudsidan
Honda